onsdag den 13. februar 2013

Tekst 1


Resume af tekst 1

”Børnekultur, leg, læring og interaktive medier” af Carsten Jessen og Camilla Balslev Nielsen.

Teksten handler om at børns leg og kultur har ændret sig og det er sket i takt med at samfundet har ændret sig. Børn er meget mere inddelt i bestemte aldersgrupper og derved lære de små ikke på samme måde legekulturen af de store. At børn stadigvæk har brug for leg. Medier og digital legetøj er gode redskaber til at skabe socialtsamvær og leg mellem børn. Børn lære af andre børn. At børns legekultur også er en læringskultur dette er ofte et overset faktum i studier af børn og interaktive medier. Internettet og mobiltelefonen er for mange forældre legale produkter som de godt kan forsvare, da de enten bruges til læring eller tryghed.
Fokuspunkter:
Er vi gode nok til at forstå de interative mediers indtog i børnekulturen?
Er der forskel socialt og nationalt på hviken muligheder børn har i brugen af interaktive medier?
 
 
 

2 kommentarer:

  1. Hej Jane

    Der er stor forskel på både socialt og nationalt, hvor meget børnene kan være med i brugen af interaktive medier. Netop via vores opgave i IIS omkring fattigdom, har vi fået viden om, at i de fattige familier, er der ikke råd til hverken mobil, Ipad eller lign. mener du, at det svækker børnenes status i samfundet, og hvor meget "skade" vil det give dem over længere sigt?

    Hilsen Tina

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Tina.

      Jeg tror på at børn ser, hvad andre børn har. At vores kultur går i en retning, hvor de bliver hægtet af hvis de ikke har muligheden for at følge strømmen på de inaktive medier.

      Slet