mandag den 27. februar 2012

Børns vitser


Opgave 2.

Børns vitser.

Jeg har ikke lige nogen mindre børn i min hverdag jeg kan få til at fortælle mig en vittighed. Har været lidt på you tube og kikke.

Der finder jeg nogen klip med børn der finder ” alle børnene” vældige morsomme.



Jeg har også tænk over hvad jeg hørte i min praktik – gåder, og igen ” alle børnene.

Ikke at jeg mener at børn ikke har humor – det har de. De finder tidligt rim og remser sjove. De finder lyde som er morsomme at sige. De griner vildt hvis vi voksne finder på en god lyd som vi gentager.

1 kommentar:

  1. Hej Jane

    Fint, at du har været på opdagelse på Youtube:-) - Og at du har fundet ud af at lægge en Youtube video på din blog!

    Jeg bemærkede også, at du i dit tidlgere indlæg skriver :"Vi kan som kommende pædagoger være med til at udvikle børns mundtlige legekultur ved at skabe interessen for fortællingen, men også ved at Bagge børnene op i det der interessere dem lige nu og her. Skabe rum til at det gysere, rap., spænding, rim og remser der er i fokus lige nu."

    - Jeg er ganske enig, f.eks. sýnes jeg, det er en rigtig god ide at finde rapnumre, som børnene interesserer sig for - måske de selv kan lave tekster, som de optager som video eller bare som lydfiler?

    MVH, Helen

    SvarSlet